Minolta X-700 - trec si pe film

Mi-am luat MINOLTA X700 wooohooo!!!!

De ceva timp ma tot gandeam daca se merita sa trec pe film... Am mai avut o tentativa de genul asta anul trecut dar m-am linistit repede gandindu-ma ca nu merita sa arunc banii pe developat film si scanari si trecut pe hartie. De data asta am luat in calcul si posibilitatea de a developa filmele acasa, ce solutii as avea nevoie, ce scule sunt necesare etc. Si dupa un calcul mi-am dat seama ca nu e chiar asa de mult. Cu toate ca acel calcul arata destul de bine, am zis sa mai astept si sa ma consult cu alti pasionati de fotografie care folosesc filmul. Cea mai apropiata persoana cu care puteam discuta despre asa ceva era Ciprian Dughir despre care stiam ca trage pe film de mult timp si isi developeaza filmele singur, si le scaneaza, le trece pe hartie etc etc. Deci este o persoana competenta de la care stiam ca pot sa aflu ce vreau despre film si sa ma ajute sa decid daca emrita sa iau un aparat pe film sau nu. Asa ca sambata la intalnirea fotovest am profitat de el si l-am luat la intrebari de genu: Cum? Cat? De unde? Merita? Dar daca? Alta solutie este? etc etc

Intr-un final am ajuns la urmatoarea concluzie:
Daca trag 1-2 filme pe luna, nu merita sa investesc in solutii si borcane si sticlute ca sa-mi developez singur filmele. Mai ales ca sunt incepator si habar n-am ce se poate face cu filmul si cum se poate prepara pentru a da niste efecte mai speciale. Asa ca o sa i le dau la Ciprian sa le developeze. Acum ca eram convins sa trec pe film, urma sa gasesc un aparat foto cat de cat ok dar nu prea performant. Nu am vrut cu auto-focus, cu lcd, sau cine stie ce alte chestii performante. Vroiam sa fie cat mai simplu, cat mai bine construit, fara baterii, totul mecanic... mai simplu spus: Un aparat foto clasic. Am cautat cat am cautat pe net si in cele din urma am ajuns la Minolta X700. Dupa ce m-am hotarat ce aparat foto vreau, am dat iar o cautare vad daca vinde in romania ceva de genu asta. Duminica am gasit un pachet cu inca 4 obiective + un teleconvertor si am facut comanda.

De ce aparat pe film?

Pentru ca ar fi un aparat foto rezistent, pe care il pot cara peste tot fara sa trebuiasca sa-l tin in puf, fara sa-mi fac probleme ca intra praf pe senzor, fara sa-mi fac probleme ca e prea frig pentru el, fara sa-mi fac probleme daca il las in masina etc etc. Si pe langa toate astea, o sa-l tin ca back-up la digital. Unde nu poate face fatza digitalu, scot minolta.

De ce nu am inceput pe film?

Pff... as fi dat faliment pana acuma daca incepeam pe film. Am luat aparatu pe film acuma pentru ca inteleg cat de cat ce influenteaza o poza, cum se incadreaza, ce dof sa folosesc in anumite cazuri, ce lumina sa caut etc etc. Inainte pozam tot ce puteam dar incet incet am devenit mai selectiv si acum fiind vorba de film, cred ca am ajuns la nivelul la care pot sa stric o declansare de film si sa nu spun ca-mi pare rau.

Obiectivele cu care a venit aparatul sun:

- Minolta MD 50mm f1.7
- Presenta Auto 35mm f2.8
- Sigma DL 35-80mm f4
- Minolta MD 100-300mm f5.6
- Teleconvertor Vivitar MC 2x

Abia astept sa-mi treaca raceala si sa ies la pozat pentru ca am deja un film in aparat care asteapta niste expuneri.






1 comentarii:

daniel said...

succes si inspiratie :)