Fum de betisor parfumat

Ma gandeam acum cateva zile ca fumul de betisor este inca o etapa a fotografului amator, si culmea, eu nu am pozat pana acum fum de betisor parfumat. Am pozat fum de tigara cu Fuji-ul dar a fost pozat cu bliz-ul aparatului, noaptea cand eram in fata blocului nu intr-un mediu controlat. Asa ca am prins o bucata de fundal negru de perete, am pus blitz-ul in dreapta fundalului, un carton intre blitz zi fundal ca sa nu bata lumina pe panza ci doar sa lumineze fumul, am aprins betisorul si am inceput sa pozez.

Se recomanda si folosirea unei veioze care sa bata direct pe fum (in stanga fundalului - adica fatza in fatza cu blitz-ul). Veioza nu se foloseste pentru a crea un efect anume ci pentru a face posibil autofocus-ul pe fum. Am descarcat pozele pe calculator... si am inceput sa sterg din ele. Ma uitam la acel fum de tigara si admiram textura fumului... arata destul de artistic si interesant dar nu mi se parea ca am creat ceva interesant. Am mai sters un rand de poze si am analizat mai bine cele ramase.

Si ma uitam... si incercam sa gasesc ceva in liniile alea... dar nu vedeam nimic artistic. Apoi am inceput sa caut ceva care seamana cu "ceva". Si am gasit colti, si fetze... asa ca m-am apucat sa dau cu negru pe ici si pe colo si sa dau o forma fumului de tigara. Si am creat mici monstruleti dar, nimic artistic. Oare chiar era nevoie sa pozez fum? Nu cumva era un motiv din cauza caruia am evitat atata timp sa experimentez cu betisoare parfumate? Si totusi era ceva ce trebuia sa fac. Cred ca etapele astea sunt ca un botez al fotografului, trebuie sa testezi chestiile astea ca sa poti merge mai departe altfel e ca si cum ai fi lipsit de la ore :))
O sa mai pozez fum in viitorul apropiat? Nu cred... mi-am facut damblaua si nu gasesc momentan nici un motiv ca sa repet experimentul asta pe viitor. Asa ca mai bine pun inca o poza de la iesirea de sambata. Ceva de toamna.

1 comentarii:

the unholy two said...

da, interesante fotografiile cu fum. ma gandeam si eu la o serie din asta. multam fain de sugestii