Piata Unirii - Timisoara

Piata unirii are ceva special care atrage fotografii mai mult decat centrul orasului. De multe ori ma duc acolo fie la intalnirea fotografilor sau in cazul de azi am fost cu un prieten (Bogdan Apostol) care acum incepe si el drumul in fotografie si observ o gramada de fotografi cu tot felu de aparate incepand de la compacte pana la DSLR. Inca nu-mi dau seama de ce, dar de fiecare data cand sunt in piata unirii am tendinta sa ma uit spre dom si sa ma gandesc ce poza sa-i fac. Nu ma atrage de loc, ba mai mult ma enerveaza culoarea aia hepatica pe care o are, si totusi parca imi zice: fa-mi o poza!

Asa ca am desfacut trepiedul, am pus tamronu (17-50mm), un filtru ND si i-am facut o poza.

Oarecum imi era dor si de piata Unirii pentru ca terminand acum facultatea si fiind ocupat cu licenta si examene, nu am mai avut timp sa ies la pozat cum ieseam inainte. Azi, cand am zis ca ies si rup tot, m-am intors cu 24 poze fata de alte dati cand ajungeam acasa cu 100 - 150 poze (probabil am ruginit cat am stat pe banca tehnica). Uitandu-ma prin piata unirii si la cladirile alea ma tot intrebam ce ar trebui sa fac sa obtin rezultate diferite cu aceeasi cladire? Si am ajuns la concluzia ca trebiuie sa procedez astfel:

- sa-mi iau un obiectiv fisheye sa cuprind cat mai mult din peisaj
- sa schimb ora la care ma duc in piata Unirii (apus-rasarit)
- sa ma orientez dupa conditiile meteorologice (furtuna, ploaie, fulgere, comete care lovesc orasul)
- sa incerc cu 2 filtre ND ziua
- sa caut alte unghiuri

Si de la subiectul asta mi-a venit o idee :D

Vreau sa incep un proiect in care sa pozez cladiri din oras. Cladiri mai vechi sau cu arhitectura mai deosebita pentru ca pana acum nu am explorat fotografia arhitecturala... si cred ca ar fi timpu sa incep.

0 comentarii: