Arma secreta a fotografului

Azi am fost iar la intalnire cu fotografii (Ciprian Dughir, Dorin Godja, Zegrea Mihai, Marius si inca 2 de pe fototm). Intalnirea a fost iar in piata Unirii, dar spre deosebire de alte dati nu am mai respectat prorpiile reguli. Am ajuns in unirii si am patrulat putin zona sa observ subiecte. Pana aici am respectat regula dar aparatul l-am tinut in geanta. Si am vazut subiecte pe care in mod normal nu mi-as fi permis sa le ratez, ba mai mult mi-as fi dorit sa le fotografiez neaparat! Si totusi am stat ca un muppetz cu ghiozdanelu langa mine pe banca asteptandu-i pe ceilalti sa vina. Parca asteptam sa vina multimea sa primesc aprobarea sa pozez pentru ca singur "nu puteam".

Dupa ce au venit ceilalti si au incepu sa-si scoata aparatele din geanta si sa pozeze ce credeti ca am facut? NIMIC. Am stat. Poate din cauza ca asteptam sa plecam undeva si abia atunci sa incep si eu sa fac poze ca altfel "nu puteam". Dupa ce ne-am strans toti, s-a pus intrebarea: Ce facem?

Ce sa facem, am mers la o terasa din apropiere de unde urma fiecare sa-si faca pozele cu telefoto-urile. Urma ca dupa bere/suc sa mergem in cele din urma la pozat pe strazi. Ok, am stat la bere 1 ora, si cand sa plecam, a inceput ploaia.

Prin minte imi treceau tot felu de fragmente pe care le citisem mai e mult legate de faptul ca pentru un fotograf nu exista vreme rea. Dupa ce s-a oprit ploaia mi-am luat inima in dinti si am facut cateva portrete dar, m-a tinut 5 minute vitejia dupa care m-am intors inapoi la terasa. Si in cele din urma dupa 2 ore de stat la bere, s-au hotarat si ceilalti sa mearga la pozat. Acum era momentul de care trebuia sa profit! Dar, ce credeti ca am facut? Nimic... am plecat acasa. De ce? Chiar acuma cand se desfasura momentul de mult asteptat? Cand aveam si eu o scuza ca sa fotografiez? Cand dupa atata asteptare s-a intamplat ceea ce asteptam? In timp ce eu scriu acest post, colegii mei isi fac treaba...

"Cea mai buna arma a fotografului care nu trebuie sa-i lipseasca niciodata nu este aparatul foto sau obiectivul... ci atitudinea"

Joe McNally

0 comentarii: