Nicola Florina - "Tipa cu creativitatea"

Pf... cred ca de aproape 1 an ma tot bate la cap ca ii trebuie poze... "nu vreau ceva special, doar asa niste poze sa am si eu pentru [...]" Nu mai stiu pentru ce vroia poze atunci pentru ca nu avea site. Oare de ce lumea crede ca daca vor "doar niste poze, nimic special" ne ia mai putin timp in teren? Si de ce daca vor doar niste poze nu isi fac cu un aparat foto point and shoot? Deci, ma fetelor, sau baieti sau doritori de poze, nu mai spuneti ca nu vreti cine stie ce poze cand apelati la un fotograf cu un aparat foto profesional pentru ca nu le veti obtine. Fotografu nu-si lasa acasa tehnica pe care a aprofundat-o de ani de zile (sau in functie de ce experienta are) si mai ales, nu a investit atata in aparatura ca sa faca niste poze la plezneala. Cel putin asta e parerea mea despre un fotograf care incearca sa se autodepaseasca si sa aplice ceea ce a invatat. De 3 ani de cand fac poze tot incerc sa nu repet niste greseli pe care le faceam la inceput si ca sa le fac iar, trebuie sa le gandesc... deci, depun mai mult efort ca sa fac o poza gresita decat una corecta din punct de vedere tehnic. Partea artistica e discutabila si mai flexibila decat cea tehnica. Fiind vorba de "imi trebuie o poza pentru blog" nu a trebuit sa imi fac un plan ca la o sedinta foto pentru haine sau altceva mai complicat ci pur si simplu cateva portrete care sa fie in tema cu site-ul.



Am facut o scurta cercetare pe blog-ul ei si am vazut ca are multe becuri. Asa ca am pus-o sa cumpere un bec pe care urma sa-l folosim in mica noastra sedinta foto. Si pentru ca-mi place sa colaborez cu clientii am intrebat-o ce ideei are ea sau ce a vazut in alte parti si i-a placut. Pe langa faptul ca imi place sa discut cu oamenii inainte de o sedinta foto despre ceea ce vor, acest procedeu imi usureaza munca pentru ca unde-s 2 puterea creste si ideile vin mult mai repede. Totusi Florina e mai rusinoasa cand vine vorba de facut poze in public chiar daca atunci cand nu e nimeni in jur se da in spectacol si intra in niste ipostaze pe care nu trebuia sa i le comunic. Dupa 20-30 de poze era atenta doar la aparat ignorand persoanele din jur.


Una din ideei era sa sparga becul cu tocul de la pantof. Lucru mai greu decat ne-am fi asteptat si cand a reusit, nu am fost pe faza penru ca inainte de asta am avut cel putin 15 incercari. Este foarte enervant sa incerci sa te sinconizezi cu o activitate care se termina in mai putin de 1 secunda, si dupa cateva incercari iti pierzi concentrarea.

Lumina de care am avut parte nu mi-a placut pentru ca era innorat si numai cu un SB800 nu ma pot avanta la niste poze outdoor facute cu lumina artificiala. Probabil ca in viitorul apropiat voi achizitiona inca un SB800 sau trec pe blitz-uri de studio cu acumulatori si-mi iau si o asistenta care sa ma ajute. Da, neaparat trebuie sa fie asistenta :D

"Hm...desi il cunosc pe Speedy bine, si am vazut toate creatiile lui faine...care nu intalmplator mie imi place sa le denumesc "opere de arta", inca nu avusesem deosebita placere de o colaborare directa.Promisiuni erau...ca astazi, ca maine, cand e soare, cand nu ploua... dar cam greu ne-am pus de acord cu programul si pana la urma ne-am intalnit si... ai vazut si tu ce idei faine are baiatul asta.

Ce mi-a placut mult?


Pai, in primul rand i-am spus ca vreau poze, pt a-mi promova imaginea pe un site de creativitate. Ce a facut el? A cerut infomatii despre ce site e vorba, l-a studiat, mi-a spus cu ce sa ma imbrac, ce culori sa predomine in vestimentatia mea, si nu in ultimul rand ce accesorii sa iau cu mine ( un bec si niste hartii). Ajunsi la destinatia stabilita... foarte meticulos a ales locul si si-a asezat materialele. A urmarit fazele luminii si a stiut cum anume trebuie sa fie pozitia mea corporala pt ca poza sa iasa cu o claritate maxima. Daca ceva nu a iesit cum trebuie... am repetat de cateva zeci de ori pana a iesit cum si-a dorit el (hm....perseverent si ambitios baiatul... Speedy e tipul care sta si in cap daca e nevoie ca aceea poza sa iasa cum isi doreste).

Imi place ca e creativ, are idei faine si cu putine resurse creaza minuni.
Mi-a mai placut ca am si primit pozele in aceeasi zi. Uimitor nu? Imediat dupa ce sedinta s-a incheiat a plecat acasa si la 3.30 noaptea am primit offline pe mess ca pozele sunt gata. Constiinciozitate maxima.

Ce ti s-a parut cel mai greu?

Hmmmm....cel mai greu a fost sa-l prind liber :) iar
sfatul meu este, sa-ti faci programare din timp. In rest totul a fost nesteptat de bine."

Nicola Florina www.creativitatea.com/blog/

1 comentarii:

Anonymous said...

Multumesc pentru un blog interesant