Portrete de sculptori

Dupa o perioada mare de chiulit de la intalnirile fotomagazin am zis ca acum inainte de licenta trebuie macar 1 data sa ma duc la intalnire. Si uite asa am ajuns cu ceilalti fotografi de la intalnire in spate la muzeul banatului unde era tabara de sculptori. Bineinteles ca am folosit tehnica mea preferata de a poza oameni :D
Obiectivul 70-300mm si timp de expunere de 1/500s. Lucrand cu scule destul de moderne bineinteles erau implicate si aschii zburatoare care neaparat trebuiau prinse in actiune pentru a dinamiza mai bine portretele.

Prima data am crezut ca acesta va fi portretul meu preferat din aceasta serie. Portretul asta a fost unul furat deoarece stateam undeva in campul vizual al sculptorului, cu aparatul la ochi si asteptam sa ia privirea o secunda de la ceea ce facea. Atat imi trebuia!

S-a uitat o secunda la mine (probabil din cauza ca stateam asa la intimidare cu ditamai aparatu la ochi) si click... gata poza :D, obtinusem ceea ce am vrut.

Apoi l-am vazut pe alt coleg de-al lui cum s-a ridicat de pe banca uitandu-se la sculptura si cautand din priviri o unealta. Cand am vazut ca si-a pus palaria magica si a luat in mana flexul stiam ca asa ceva nu este de neglijat si ca urmatoarea lui actiune va fi una cu multe aschii. Pe care bineinteles le asteptam pregatit cu timpu de expunere. Acest portret l-am obtinut destul de greu pentru ca a trebuit sa lucrez contra timp si sa fac override Auto focus deoarece aschiile ieseau clare dar personajul nu (La 70-300 poti focaliza cu ajutorul Auto focus-ului dar in timp ce el focalizeaza poti trece pe manual fara sa apesi nici un button, doar din inelul de focalizare manuala). La 2 secunde dupa ce am facut poza, si-a schimbat pozitia stand mai departe de locul in care "flexuia" si nu mai prezenta un cadru interesant.



Daca nu erau aceste personaje minunate, mare lucru nu ar fi iesit si daca erau fantani arteziene de aschii care s-ar fi miscat pe ritm de Strauss.

2 comentarii:

Catalin Nae said...

Foarte bune fotografiile! De asemenea, explicatiile aferente sunt mai mult decat bine venite.
O intrebare, te rog - cum se comporta 70-300 in conditii de iluminare precara?
Multumesc!

Băcuş Teodor said...

Salut.

70-300-le se descurca (dupa parerea mea) mult mai bine fara VR indiferent de conditii la stilul pe care il am eu. Daca vrei sa fotografiezi ceva static in conditii de iluminare slaba lentilele cu dispersie scazuta isi fac treaba sa iasa poza curata. daca vrei totusi sa pozezi ceva in miscare si ai nevoie de autofocus rapid, lasa VR-ul pe OFF.