5 probleme in fotografierea sport

Astazi (2 Mai 2009) am fost la hipodrom cu cei de pe fotomagazin sa facem niste poze. Aici m-am lovit de urmatoarele probleme:

1. Fundalul nepotrivit
2. Aglomeratia nedorita de langa subiect
3. Contraste nepotrivite intre culorile fundalului si subiect
4. Lipsa norilor
5. Lumina insuficienta

Solutiile la aceste probleme sunt destul de simple dar pe moment e posibil sa nu va dati seama de ele mai ales daca nu ati mai trecut prin situatii asemanatoare.



Fundalul nepotrivit

Fundalul nepotrivit in cazul meu, a fost format din niste pomi plasati in spatele subiectelor. Distanta dintre pomi si subiect era destul de mica astfel incat apareau destul de clar si deranjau mult. Solutia pe care am putut sa o adopt atunci a fost sa folosesc o focala mai mare. Astfel m-am indepartat de subiect si am inceput sa pozez la focala de 300mm ca sa pun fundalul in zona de blurr.

Astfel subiectul se diferentiaza mult mai bine de fundal iesind in evidenta mult mai usor fara sa fii distras de alte elemente care pot aparea in poza.



Aglomeratia nedorita de langa subiect

De multe ori in cadru apar persoane nedorite sau alte obiecte care mai mult strica decat sa ajute. Solutia este simpla. daca fotografia a fost facuta si nu se mai poate corecta nimic, nu va faceti probleme, folositi functia CROP din photoshop. Orice obiect enervant din poza poate fi taiat sau scos (asta depinde de aptitudinile fiecaruia in domeniul photoshop).

Totusi crop-ul este una din cea mai simpla tehnica de a inlatura un obiect nedorit dintr-o poza. Iar diferenta poate fi destul de mare in unele cazuri.


Contraste nepotrivite intre culorile fundalului si subiect

Din nefericire echipamentul din dotare al pilotilor de cai este in general unul de culoare inchisa si plictisitoare (adica un albastru inchis). O singura persoana am vazut cu un sacou rosu ca bomba termonucleara, in rest, acelasi albastru depressiv.

E, acest albastru depresiv se pierdea prin verdele tragic care era pe post de fundal. daca schimbatul focalei nu ajuta prea mult in situatia asta din cauza ca nu ai pozitia care sa-ti permita asta, problema se poate rezolva cu ajutorul post procesarii. Daca esti predominat de un spirit traditionalisto-conservator inchide ochii si apasa page down.



Pentru a schimba verdele (in general se schimba firele de iarba si frunzele - urmatoarea tehnica reprezinta 50% din prelucrarea pozelor infra rosu) in portocaliu sau galben se urmeaza pasii urmatori:


1. Se deschide poza in photoshop
2. MENIU - Image
3. Adjustments
4. Channel mixer
5. Valoarea pentru verde = 200
6. Valoarea pentru albastru = -200 (minus 200)
7. Se apasa OK (pasul asta suna logic da vreau sa fiu sigur ca spun tot ce stiu :P )

Sau se poate face poza alb-negru si va mai jucati putin pe la contrast si luminozitate (brightness).

Lipsa norilor

Se mai intampla din cand in cand ca organizatorii unui eveniment sa nu programeze evenimentul atunci cand vrem. In cazul asta ori eviti cerul, ori folosesti un filtru bicolor in degrade (adica jumate sticla chioara si jumate albastru - bineinteles cu jumatatea albastra in partea de sus)

Sau, poti adauga chiar tu niste nori din poze mai vechi pe care le ai si bineinteles le-ai pus pe un cd . Le ai pe un cd asa-i? Nu? Pai de ce nu stochezi pozele mai vechi pe cd-uri in ideea de a avea un back-up?

Lumina insuficienta

Si distractia brusc se muta de afara de unde pozam lejer cu un timp de 1/500s si ISO 100, inauntru unde la acelasi timp si iso imaginile imi ieseau intunecate. La timp nu am vrut sa renunt asa ca am crescut valoarea ISO pana la 800 (limita pe care eu o accept). La ISO 800 stiu ca zgomotul care imi va aparea in poza nu ma deranjeaza dar ce e peste 800 nu mai accept si incep sa scad din viteza obturatorului.

Aici, decizia de a trece peste ISO800 depinde de pretentiile pe care le ai sau limitarile aparatului pe care il folosesti.

1 comentarii:

Lexi said...

Nais!!!!!!!!!!!!.......nais.....